02 února 2014

Na Vejšce

S lehkou mediální masáží vtrhl do kiny film Vejška, pokračování úspěšného Gymplu. Snímek jsem chtěla opravdu hodně vidět už od chvíle, kdy jsem se dozvěděla o jeho natáčení, ale přiznám se, že nadšení z Gymplu v tom roli nehrálo. První díl jsem totiž viděla až před pár dny, dokonce snad až v den premiéry Vejšky. Ta mě lákala z jiného důvodu - ve filmu se objevila moje kamarádka. A co bych to byla za parťáka, kdybych nevyrazila do kina, ne?

Návštěvě kina předcházela jedna komplikace za druhou. Přítel mi chtěl udělat radost, a tak že půjdeme na premiéru spolu, ale v GAC se něco stalo s obrazem, a tak jsme se museli s mírným rozčarováním (mým) vydat zase pěkně domů. A možná dobře, že tomu tak bylo, protože dnes do Zlína zavítala delegace i s onou kamarádkou a já dostala možnost ji po několika měsících zase vidět.

Promítání tedy předcházela diskuze s režisérem a herci, která byla docela zábavná, ale nízká účast ze strany publika se na její plynulosti trochu podepsala. Avšak kdyby bylo víc lidí, zřejmě bych nedostala tak snadno příležitost k obdržení trička za dotaz. Člověk je vždycky rád, že něco dostane, jenže než jsem film viděla, bylo to prostě jen tričko. Mám v čem chodit na koleji, fajn.

Tomáš Vorel ml., Eva Josefíková, Tomáš Vorel, Sabina Skalická, Filip Vorel

Po zhlédnutí snímku jsem si však dárečku začala vážit mnohem víc! Film byl skvělej a kdo jej neviděl, vřele doporučuji! Mádl předvedl parádní výkon v roli protekčního spratka s řidičským uměním zděděným po svém vlivném otci, kdežto Tomáš Vorel ml. byl spíš ten, kdo se snaží dostat život pod kontrolu, byť s tvorbou graffiti stále balancuje na hraně zákona, až zase jednou přepadne. Postava Evy Josefíkové se mi příčila od počátku a hned jsem si říkala, že bude pěkná mrcha, ale co se Evy samotné týče, myslím, že si to rovněž docela užívala, dokonce je vidět i určitý posun od filmu Probudím se včera. Nadchl mě také hysterický záchvat Ivany Chýlkové. Jediné, čemu jsem moc nebyla schopna věřit, byl vztah postav Jana Krause a Evy Josefíkové. Zaprvé proto, že se zjevil tak nějak náhle bez větších detailů, ačkoliv náznaky jsou divákům nabízeny od začátku, ale myslím, že vzhledem k zvratu by nebylo od věci tuhle zápletku více rozvinout. Druhým důvodem byli pak samotní představitelé. Jistě, mladá holka snadno podlehne mocnému muži, ale Kraus s Josefíkovou mi k sobě neseděli ani při zavření obou očí. Narozdíl od Gymplu má Vejška svým způsobem happyend. Nejvýrazněji se to promítne v životě Petra (Tomáš Vorel ml.), který dostává jakousi druhou šanci.

2 komentáře:

  1. Byla jsem v úterý a film se mi moc líbil. Docela (což se u většiny filmů nestává) se mi líbil víc, než jednička. ^^

    OdpovědětVymazat
  2. No jasný, samozřejmě jsem si to přečetla a teď vím největší spoiler :D. Ach jo, já budu stejně poslední, kdo to uvidí.... nemám jak :(

    OdpovědětVymazat

Děkuji za tvůj feedback.